lunedì 11 marzo 2013

Fashion Trends: PE 2013 - Stili Parte I.

Next two posts will talk about style, how fashion brands decided to wear women next SS 2013 season. As usual, there many options and very different. But in this season there is a clear line that splits all the styles in two main categories: a very strong, urban, masculine woman against a chic, romantic and polished woman. The only point in common are pants: lots of them and for all the occasions. Is it perhaps a message to struggle the economical crisis? Or more the symbol of a strong woman that wants to be comfortable? It might be, but actually I still prefer skirts, which I find truly comfortable (more than trousers) and very feminine. Even though, I have to admit, I spotted some lovely looks in-panties.

Nei prossimi due post vedremo quali sono gli stili, in quale modo viene interpretato il modo di vestire della donna nella primavera-estate 2013. Come spesso succede, le proposte sono tante e variegate. Ciò che risalta è la suddivisione netta tra la rappresentazione di una donna androgina, urbana e "forte" e una donna chic, romantica e delicata. Punto di unione: i pantaloni, in entrambi i casi questo capo di abbigliamento viene presentato in diverse occasioni. Forse una psicologia anti-crisi? La metafora di una donna decisa e che ama vestire comodo? Può darsi, ma io continuo a preferire le gonne, decisamente più comode dei pantaloni e femminili. Anche se, devo ammettere, in alcuni casi la soluzione con i pantaloni mi è piaciuta molto.

Cacharel Ralph Lauren Balenciaga MaxMara
From tender to androgynous styles, passing through ties and double-breasted jackets, masculine style is a great protagonist of runways this season.

Da uno stile più dolce a uno più androgino, passando per cravatte e giacche a doppiopetto, lo stile maschile è un grande protagonista di queste sfilate.

Giorgio Armani Byblos Elie Saab Valentino

Here's a complete different way to wear pants: soft lines, gentle with women's curves, trying to soften the perfect men's cloth. Personally, I love Valentino's outfit, clean and polished.

Ecco un modo completamente diverso di interpretare il pantalone: una linea morbida, gentile con le forme femminili, nel tentativo di addolcire l'indumento maschile per antonomasia. Personalmente mi piace molto il look di Valentino, pulito ma raffinato.

Donna Karan Elie Saab Valentino

And now skirts. For next season dresses are prevailing on skirts. The first version for this type of garment has long shapes and lines, neutral colours, both in soft or tight fabrics. This is a woman who has a classic style, without frills.

Passiamo alle gonne. Per questa stagione l'abito intero ha prevalso sulla gonna. Una prima versione si questo capo prevede dei colori neutri per linee longilinee, che siano abiti a tubino piuttosto stretti o svolazzanti grazie all'utilizzo di tessuti più leggeri. E' una donna che veste con linee classiche e senza fronzoli.

0 commenti:

Posta un commento

 
Toggle Footer